Sunday, November 07, 2010

Kesan Banjir, Laluan Air di hadapan Tmn Melur






Dahsyat juga kesan air banir/bah yang laju/deras .... hinggakan melimpahi jalan, 2/3 ban,, menghasilkan lubang besar akibatnya, lebuhraya belum surut hingga saat cerita ini ditulis

SKKR Banjir 2010






Tahun 2010, banjir lagi nasib tak seteruk 2005 dulu, lihat foto.... Pembinaan landasan berkembar sedikit sebanyak telah membantu melencong air dari masuk ke SKKR.... Kampung yg di sebelah sana jln keretapi teruk menerima banjir luar biasa

Tuesday, November 02, 2010

Banjir-Banjir di Jitra






penulis tak boleh pi kerja hari ni. Banjir di Jitra jalan terputus ... Seluruh penduduk taman penulis terkepung waaaa

Tak boleh pi kerja hari ni banjir, jalan terputus

Dahsyat gak suasana banjir depan taman saya Taman Melur , Jalan Wang tepus Jitra ni, sila lihat da video

Monday, October 25, 2010

Pameran Radio Amatur di SK Bukit Tinggi





Pada 23 Okt 2010, Hari yang sama menara antena 9w2 HKG dinaikan, Kelab radio Amatur Alor Setar telah dipanggil untuk mengadakan pameran di SK Bukit Tinggi. Di sebabkan kesibukan rakan dengan tugasan utama/harian masing pada hari sabtu la tu. Hanya penulis dan Cikgu Fairul 9w2AOA. Yang dapat hadir ke SK Bukit Tinggi mengadakan pameran di samping yang hadir sekejap membantu Cikgu Osmina 9w2OSZ dan En Ismail 9w2TZU.

Sunday, October 24, 2010

Menara antena baru 9w2 HKG





Pada 23 Okt 2010 9w2 HKG pak saad Alor Setar telah menaikan menara antena baru di base nya. Penulis mohon maaf tak sempat hadir membantu kerana terpaksa hadir mengadakan pameran radio amatur di SK Bukit Tinggi, Kepala Batas... bersama 9w2AOA Cikgu Fairul Wazib. Tak tahu pulak berapa org rakan yg membantu kerja -kerja yang pasti ada 9w2PCS pencipta menara, 9w2sbl, 9w2 kmf dlll.

Penulis hanya hadir mengambil gambar-gambar ini pada ptg hari tersebut. Melihat menara yang terpacak gagah dan kemas hihi masa Bang Hong Kong x kat rumah pi Kuala Kedah, Kuaters Emigresen

Kelas HF 10 meter Ham Alor Setar









Pada 22 Okt 10 Jumaat baru-baru ni. yang lalu Ham Alor Setar telah mengambil anisiatif menganjurkan kelas HF penumpuan kepada 10 meter. Saudara 9w2 DI yang juga otai 10 meter DX er telah dijemput menjadi penceramahnya. Banyak ilmu-ilmu hf yang pihak kami tidak faham/ketahui telah diperturunkan.

Terdapat juga rakan yang jauh hadir seperti 9w2 TS dari KL, 9w2 MSO dan 9M2 ZM dari Kepala Batas PP.

2 Jam masa berlalu di rasakan tidak puas apa yang disampaikan oleh Pak din.. munkin ada lagi sambungan atau lanjutan kursus ni

Sunday, October 10, 2010

Geng Audio Kereta , Tasik Bandar Darulaman


Petang tadi sedang ronda-ronda sekitar perumahan penulis, hingga sampai ke Tasik Bandar Darulaman Jitra. Penulis dapati ramai betul pengunjung ke taman tasik tersebut hingga tak cukup parking. Penulis tertarik kepada sebaris kereta (jelopy) yg bingit hihi. Geng audio kereta. Lihat foto yang sempat penulis rakamkan

Sekitar Majlis Bacaan Yasin 9w2lkt nak ke Mekah






Bertempat di Surau Kg Kuala Tekai, Pedu lebih kurang 14 km dari Bandar Kuala Nerang , KEDAH

Bulatan Teluk Wanjah dalam Kenangan




Mercu tanda Alor Setar telah dirobohkan, Air pancut bulatan Teluk Wan Jah sudah tiada lagi...
Penulis pun tak tahu bila struktur air pancut ini dibina, yang tahu sejak penulis kecil lagi dah ada. Kini sudah tiada lagi ini bagi memberi laluan kepada pembinaan jejambat Jalan Teluk Wanjah yang melintasi landasan keretapi baru

Tuesday, September 28, 2010

Eyeball Aidil Fitri 2010


Ham Alor Setar (KSARC) akan mengadakan Eyeball Aidil Fitri
Pada : 1 Okt 2010 ( Jumaat )
Masa : 9.00 Malam
Tempat : Old Village Homestay, Jalan Datuk Kumbar Alor Setar
Bayaran RM 10 di bayar pada malam tersebut.

SEMUA DI JEMPUT HADIR

Kamera Oh Kamera






Minat radio minat sangat, lani ni ada minat baru iaitu kamera, dulu ingat beli kamera tak ada geng macam radio amatur rupanya ramai juga la geng yang minat kamera , termasuklah dalam geng atau ahli radio amatur

Thursday, August 05, 2010

e-rokok




Lama tak masuk bahan ke blog saya ni... kali saya masukan 
e-rokok ... 
Walaupun saya bukanlah seorang perokok.

Bagus lebih bersih... lebih jimat
baik utk kesihatan, ada macam-macam perisa isian semula dan
boleh belajar berhenti merokok.

Rokok elektronik ini ada asap tapi tak ada api cuma lampu yang menyala kelihatan seperti rokok biasa, tapi tak menjadi pendek.. juga tiada habuk yang memerlukan tempat abuk !!

Menggunakan bateri yang boleh di charge semula macam telefon bimbit.


























Bang Mail 9w2 tzu sebagai model


Thursday, June 10, 2010

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails